fredag 14 januari 2011

E.ON och klimatnytta




E.ON som är ett av Sverige och världens ledande energibolag lanserade häromveckan en bra reklamkampanj. En kampanj som syftar till att du och jag ska minska vår energiförbrukning. Föreställ dig hur mycket energi vi förbrukar i våra hem, genom att låta elektriska apparater vara i standby-läge.

Det är inte lätt att hinna tänka på allt, men en besparing närmare 10% på varje el-faktura skulle väl inte sitta fel?

Vad tjänar du E.ON på den här typen av informationskampanjer? Grundläggande reklam för vardagskonsument handlar om ansvarstagande och framtidstro. Hållbar utveckling kräver en minskad energiförbrukning. E.ON som varumärke behöver förknippas med hållbar utveckling. Helt rätt, och också nödvändigt. Jag menar, med de enorma summor som E.ON nu satsar på biogasens utveckling tar de nödvändiga steg för en hållbar transportsektor! Bra där!

Titta in på E.ONs kampanjsida genom att klicka här.

Inga kommentarer: