söndag 16 januari 2011

Ecoviva - hemleverans av middagar på naturens villkor



Ecoviva är ett av många företag vars affärsidé är att leverera meny med råvaror hem till kundens dörr. Det är en populär tjänst, framförallt i storstockholm. Vad är det som gör Ecoviva unikt?

Jag har fastnat för Ecoviva, då matvarorna är närmare 100% ekologiska. De är dessutom närproducerade i största möjliga mån. Leveransen sker med transportfordon som drivs av biogas. Klimatsmart helt enkelt.

Den främsta orsaken till att jag provar Ecoviva, är det faktum att det är dyrt och ofta krångligt att handla ekologiskt. Genom Ecoviva är råvarorna samlade tillsammans med recept som är helt fantastiska.

Vad sägs om denna veckas meny?
A Snabb gulashsoppa med ostgratinerade vitlöksbröd. Tillagningstid, 25-35 min

B Gnocchi med frästa medelhavsgrönsaker, mindre än 15 min

C Fläskmedaljong med krämig persiljesås, 25-35 min

D Lyxig torskrygg i baconkappa med blomkåls & potatispuré, 25-35 minuter

Jag återkommer med en recension i slutet av veckan.

Under tiden, titta in på Ecoviva och ta del av deras fina introduktionserbjudande. Det gör du genom att klicka här!

Här kan du läsa olika omdömen om Ecovivas middagstjänst. Anders Lundin, Blossom Tainton med flera kommenterar.

Läs omdömen genom att klicka här.

1 kommentar:

Daniel Långström sa...

Först ut den här veckan var Fläskmedaljong med krämig persiljesås.

Lätt att laga, otroligt gott!